Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, November 20

Ai Lev Yu

Nak dengar citer x? Jap, DENGAR ke BACA? Ok. Structure balik ayat yg betul. Nak TAHU cerita x? (xpulak guna perkataan BACA. Ceh!)

Ok. Lets make the long story short. Citer nye bermula macam ni, (mcm nk cerita yg panjang je. haha). Aku balik keja cam biasa, pukul 5 ayah kesayangan dah menanti di parking lot. Pastu gerak amik akak ngn adik lak balik keje. Sampai umah dlm pukul 6 lebih. Aku sempat jugak menyuap sebijik kuih melaka, sebijik kapirap (karipap) dan seteguk air kopi bila telefon rumah berdering. Panggilan dari kampung, mengkhabarkan pakcik aku (anak nenek sedara aku) ada kat hospital. Eksiden time balik sekolah.

Nenek yang masa tu ada kat rumah aku hampir-hampir pengsan tak pengsan (apaka?). Aku terus transform dari watak perempuan-balik-kerja-yang-lapar bertukar menjadi watak kaunselor-perempuan-bertauliah-yang-comel:P. Dalam beberapa minit aku cuba menenangkan nenek dan kemudian terus ke hospital. Dalam kepala hotak aku dah berimaginasi secara hiperbola (kaki dan tangan yang berbalut dan tergantung kat besi..huu~).

Sampai je kat hospital, hati yang berkecamuk sedikit lega bila melihat pakcik malang aku duduk di kerusi (maksudnya kaki xberbalut. Ok) dan tangan melambai ke arah kami (tangan pun tak berbalut. Ok). Tapi tidak ok pada bahagian siku, dan bibir. Gigi pun dah hilang satu. Namun hatiku tetap memanjatkan kesyukuran. Nasib baik luka-luka sikit je, xde seserius atau dua-serius yang aku imagine 30minit yang lepas. Huhu.

Langsai sudah kes di hospital, balik rumah aku terus sambung makan. Hehe. Lapar yang amat. Hari ini sekali lagi aku men'skip' makan tengahari. Sebab pagi tadi dah BRUNCH (breakfast+lunch). InsyAllah kenyang ini berlanjutan sehingga ke petang.

**Keredhaan Allah terletak di atas keredhaan orang tua kita. Renung-renungkan & Selamat Beramal!

0 komen:

Post a Comment