Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, November 19

Baju kurung hitam (batik) bertudung coklat

-
Entri ini ditulis saja untuk mengemaskini blog. Walhal takde sebarang point pun ianya ditulis. Ceh! Tapi pun aku nak teruskan jugak menulis sehingga puas hati dan suka hati.
-
Pagi ini aku sarapan di rumah, minum kopi susu je. Sebab dah lambat nak pegi keje. Sesampainye di office, member keje aku (yang masih on the way ke office lagi time tuh) telefon ajak minum. Tuan A namanya. Aku layan je. Aku menuju ke kedai minum dengan lagi dua orang member sekerja aku, Puan J n Tuan D. Aku mengorder Mee Jawa untuk mengisi perut dan teh cawan sebagai penghilang dahaga. Dengan penantian yang cukup membuatkan perutku bertechno dan otakku berpikir..

"Die tu nk tunggu mee tu delivery dari Jawa Tengah ke?" Lama giler tunggu.

Kesabaranku mmg teruji. Tapi nasib baik la tak cukup diuji, sbb xlama lepas mee tu sampai, dengan lahapnya habis aku telan. Hehe. Boleh la tahan rasanya untuk perut yg agak-agak lapar (walhal sememangnya lapar).

Dah habis makan, aku bangun untuk membayar juadah pagi kami tadi. Memang dah niat aku nk belanJ. Ngam-ngam sampai kat stall tu adela suara2 sumbang si kumbang bagi salam. Aku jawab dalam hati (betul ke berdosa xmenjawab salam? walaupun pemberi salam itu berniat lain? *Konpius*). Tapi xpe, aku dah jawab lam ati, kire lepas la tu. Aku cuma tak nak cakap kuat2 sebab kang semakin menjadi kegatalan ulat-ulat bulu tersebut. Bila die pulangkan balik duit baki, tbe2 terselit kertas kecik yang tertulis..

"013-806****" Huhhh??!

Ni je persoalan dalam kepala hotak aku..
1. Betol ke duit baki aku ni?
2. Kertas ape yg die guna untuk tulis nii?? Berminyak semcm je.
3. Die budget aku nk topap celcom Rm10 utk die ke? Bengong punye ulat @ kumbang!

Sebenarnya, aku tak la sebengang mana pun kalau dibandingkan dengan kes makanan lambat sampai pagi tu. Tapi aku frustrated jugak la dengan orang-orang lelaki (bujang n available) masa kini. Kalau nak compare dengan mak ayah aku masa dulu-dulu memang kalah habis. Sebab dorang bercinta depan mak bapak, amik hati orang tua dulu, baru pikat si anak. Sekarang ni? Nak pikat bagi number telefon. Dah la xde nama. Ingat aku ni direktori yellowpages ke? Gentlemen la sikit cik abg oi (macam la die bace blog aku). Taktik mengorat fail la..(ke aku yang susah nk makan umpan pancing?). Tidak pasti untuk soalan itu dan tidak penting. Huh.

~tengahari ni tak kuar lunch pon. Diet? Mungkin.

0 komen:

Post a Comment