Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, October 6

Meroyan di hari Rabu

Lama tak mengapdet blog. Banyak kerja kah? Takda masa kah? 
Tp sekarang? Tgh mengapdet. Tidak ada kerja kah? Atau ada masa kah? Huhu.

Kerja mmg takkan habes. Masa tak pernah cukup. Sebab tu aku memilih untuk tidak membuat kerja dan menbazirkan masa dgn menghapdet blog daku ini. Esaimen pulak melampau-lampau. 30 pages terasa macam 300 pages. Markah pulak kaw2. Kalau tak siap mau gulung tikar mengkuang sambil guling2 menangis sebab burn duwet yang maha banyak sampai aku tak dpt usha handbag Coach lawa kt website hari tu. Huhu. Tension kah?  Agak2 laa.. Tapi tetap jugak menten comel. Nk marah2 pun bukan nya dpt siapkan esaimen tu. Ye tak? Happy go lucky jerr *mintak puji*.

Seperti kebiasaan pagi2 lagi aku brunch dgn Nescafe+Munchy’s+Facebook. Yep. Kalau brunch dengan Nescafe-Munchy’s+Facebook pun aku boleh dpt pingat kejuaraan-tahan-lapar-tahap-kambing-gurun. Nak kata diet kah? Tak jugak. Berat badan maseh dalam keadaan graf constant dari dulu sampai sekarang. Kadang2 ada jugak turun dlm 3 or 4 gram. Hmm..less apetite barangkali.

Less apetite dalam mimpi! Mana tak nya, balik kerja melantak segala benda yang boleh dimakan bawah tudung saji. Tolak mangkuk, sudu, pinggan dan garpu ye. Ada masa craving Secret Recipe, tak pasal2 balik kelas tibe2 termasuk simpang ke Secret Recipe. Ada masa lak  craving satay, tindakan luar kawal order satay 20 cucuk (untuk makan bertiga oke. Kalau aku sorang mengadap, maunye aku transform jadi lembu terus). Craving ice cream pun ada, pegi shopping mall terus ke tempat cold storage walhal plan nk beli benda lain. Mlm tadi masalah sama berulang lagi. Melantak ice cream untuk kali kedua dalam satu minggu. Apa kes? ‘Mid life crisis’? Aku baru 24. Muda-belia-comel-terperasan lagi. Apa kes? Hmm..less awareness barangkali.

Less awareness in your dreams! Tak ke tetiap minggu terbaca Mingguan Wanita pasal pyramid makanan, rules permakanan, makan secara sehat, tips itu ini and bla bla bla. Ingat suka suki je ke penerbit nak karang nak publish artikel cenggitu kalau bukan untuk menyedarkan orang separa sedar but still buat2 tatau-macam aku? Huhu. Sangat tragis oke. 

And yes. Jawapannya, back to basis. Saya tension. Sekian. Terima kasihan.


"There are times you are afraid, times you are confused and times you feel uneasy. You feel alone, you start to cry and you stop to love."

2 komen:

yayu yayang said...

hahaha...
klaka la cik GG neh...
tp sy pn ade mlsh yg sm ngn cik GG...
besela bile dh dtg missP tu mesti jd cani...
huhuhu...

anyway,cik GG chill ok!
kalo ade jodoh kite p mkn kt tmpt2 besh!
huhuhu...

NorGG Idris said...

ohh cik ayu.
minggu tensi, or should i say, bulan tensi..
bukan setakat cik Pe'od tu nak dtg..benda2 lain pun ada yang menambah kekusutan jugak.

yea~ saya akan masuk peti ais dan chill sambil melantak ice cream! okay! hehehe..

kalau kte jumpa nk makan mekdi, Begeking, a.penyet, ikang bakar, dan lain lain. dah mcm wish list. hehe :P

Post a Comment