Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, July 29

Jatuh sakit bergolek-golek


Hari ni aku tidak sehat. Batuk-batuk yang berlarutan hampir dua minggu. Tetiap hari kene refill stock gula-gula clorets atau fisherman friends. Harap-harap sangat hari ini adalah penghujung terhadap ketidakkesehatan aku ni. Nak tahu sebab apa?

Sebab aku dah pegi klinik. Hehe.
Sebab aku dah makan obat. 7 jenis doktor tu kasi. Colorful gitu~
Dan yang paling penting..
Sebab doktor tua tu dah bagi aku injection baekk punya. Kat lengan.
(Lengan ni still rasa sengal2 ngengade! :P)

Dah lama rasanya aku tak sakit macam ni. Berlarutan dan sangat teruk. Sampaikan rekod aku kat klinik tu pun dah takde. Hampeh punya nurse. Die pi buang rekod kesihatan aku yang lama-lama dulu. Nasib baik doktor tu kenal aku. Jadi, taklah susah sangat die nak tanya ada allergic ke, ubat yang pernah diambil, dan apa-apa lagi lah.

Dulu masa kecik-kecik memang selalu jumpa doktor tu. Dah biasa. Dalam family pun akulah yang paling senang kene jangkit. Demam ke, batuk ke, flu ke. Macam sekarang ni. Tapi hari ni, aku tak keseorangan. Aku ada geng. Sebab mak ngan adik bongsu aku pun demam sekali. Heheh.

Mungkin ada hikmahnya aku sakit. Dalam pada tu baru kita faham dan sedar, macamana kasih sayang mak ayah pada kita. Risau bagai nak rak bila anak dorang sakit. Kalau malam kita tak dapat tidur, dorang pun sama jugak tak tidur semata-mata nak jaga kita masa sakit.
Terharu pulak, kan? Hmm..

Ha, lagi satu. Medical fee mahal!
Tapi takpelah, as long as aku dapat kerja dengan senang hati dan peparu aku berfungsi dengan baek esok hari. Hujung minggu nanti ada kelas. Ada report jugak nak kene siap. Minggu depan nak berkursus pulak. Bayangkan dengan kesihatan yang terganggu itu, ditambah pulak dengan kerja yang melambak. Adoi. Mudah-mudahan aku sembuh dengan cepat.
Amin :)


 
"It’s heartbreaking that sometimes, when we have so much pain in our hearts and the only person who can stop us from crying is the same person who made us cry."

3 komen:

FiddyFidya said...

gg..take care hunn..
xpa med fee mahal..asal sehat jak..
love the quote..reflects myself so much..^^

NorGG Idris said...

and thanks a lot to you too, my dearest friend:)
saya suda sehat dan kuat! hehehe.

lak kita jumpa aaa~

Miss Pija said...

ish..ish...slalu sakit upenye dier...hehe..take care ye dear...love d quote too...huhu

Post a Comment