Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, March 1

Arrival of March

Yeehaa!~
Bulan Mac suda kan? Cepat masa berlalu. Macam baru je semalam 25/12. Oke. Aku maseh terpikir tarikh krismas tu. Nape? Tak tahu. Jangan tanya. Huhu.



Mac. Banyak harapan aku terhadap bulan ni. Banyak benda. Harapan untuk masa depan? Mungkin. Aku perlukan sesuatu untuk berpegang dan berpaut. Sesuatu itu hendaklah kuat untuk aku bertahan. Payah sebenarnya. Tapi aku tahu aku mampu. Cuma perlu berusaha.

C: "Dah usaha tapi tak berjaya, macamana pulak?"
H: "Usaha lebih gigih!"
C: "Baekkkk.."


Kata orang, tak berjaya sekali tak bermaksud tak berjaya selamanya. Ikut takdir, rezeki lagi. Semua kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Jangan mentah-mentah salahkan nasib. Tapi salahkan dulu diri sendiri.

C: "Menyesal lah pulak. Kan tak elok?"
H: "Memang pun, daripada kita sesalkan nasib. Tiada siapa yang dapat mengubah nasib melainkan diri sendiri"
C: "Yelah, dah puas berusaha. Nak ubah nasib. Macam-macam cara dibuat. Masih jugak tak dapat"
H: "Pasrah dengan ketentuan Allah. Kita hanya merancang, Allah yang menentukan"
C: "Baekkkk.."

Telinga asyik kene khutbah je.
Kesian.

Kesimpulannya? Berusaha! Dan berusaha! Dan usaha lagi!

Jangan lupa doa dan tawakal:)

1. Mencari kerja bes lagi lumayan! (PENTING! OK.)
2. Mendapatkan sponsor handphone baru. (Yay!)
3. Menahan diri daripada ber-fb ketika Earth Hour. (Sebab tu perlu handphone baru^^)



Hehehe ^_______^

PEACE!

Nota kaki: Aku lebih prefer perkataan 'tak berjaya' daripada perkataan 'gagal'. Agak menyentuh hati sikit word yang pertama tuh. Uu~

0 komen:

Post a Comment