Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, May 14

Ini memori kami


Tarik nafas...
Hembus nafas...
3, 4...
NYANYI!

Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

( 2 )
Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

( 3 )
Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

(korus)
Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

(ulang korus)

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam

( ulang 2, 3 dan korus )



Korang tahu tak lagu apa tu? Sape dapat jawab dapat tiket bermalam 7 hari 7 malam ke Pulau Sipadan! Hehe.

Ada kenangan kat lagu tu tau. Dah lama aku tak dengar. Baru pagi tadi aku dengar balik sambil nyanyi dalam kereta. Sebab dah memang habit aku. Nyanyi, nyanyi dan nyanyi dalam kereta. Macam radio. Haha.

Percaya tak?

Sebenarnya, aku tak pernah dengar lagu tu since aku berkecimpung dalam 'bidang' menyanyi di dalam kereta. Selalunya aku jadik co-pilot (dan radio) untuk member aku yang sorang nih. Dan selalunya aku akan nyanyi ikut apa saja lagu yang terngiang kat radio time tu.

Nak dijadikan cerita, time kitorang balik dari outing, shopping, usha-usha dan segala macam aktiviti lagi, tiba2 DJ tu mainkan lagu tu. Aku diam. Yang paling terkejutnya, member aku yang tengah driving tadi elok je nyanyi sampai habis. Aku punyalah penat usaha jugak nak ikut nyanyi. Tapi ternyata gagal. Sebab aku memang tak tahu pun lirik lagu tu!

Susah nak percaya! Hehe

Sampai je bilik, aku on laptop, carik dalam internet dan download.
Nyanyi sampai hafal.


***

Pagi tadi, bila aku dengar balik lagu tu.
Aku senyum sorang2.
Credit to Hotfm.

Semangat yang hilang-XPDC :)

Nota kaki busuk: Miss u like hell! (translation: rindu korang macam neraka!! :P)

4 komen:

misznad nadiah said...

lirik ni cam x kene sket la makcik..ader tertinggal part lirik yg paling aku suke..
'di dlm kubur mn pon jasad aku ditanam, aku aku lah jua...':)

NorGG Idris said...

oh yeke?
ko memang power la nad.
maybe time copy paste tu aku terdelete.
hehe..

thanks yo!

na_niesza said...

lagu kita???

NorGG Idris said...

lagu..SURPRISE! hehehe

Post a Comment