Ini Saya

My photo
Saya yang bulat dan comel. Saya suka makan. Saya sayang kucing saya :)
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, January 2

Cerita semalam dan esok

Hari ini aku bisu, tetapi hati masih tegar.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Hari itu,

Girl: Sy nak break ngn awk.
Boy: Agak2 la kalau nk break. Sy pg toilet je td. Sbb tu tak dpt nk angkat phone.
Girl: Sy dah penat, bosan. Hari2 gaduh.
Boy: Marah lg?
Girl: Awk rasa?
Boy: Jgn la mcm ni. Awk kene fhm mcmana keja sy.
Girl: Cuba nk fhm.
Boy: Habis tu? Marah lagi?
Girl: Sy tetap dgn keputusan sy.
Boy: Sy sygkn awk.
Girl: Sy xcintakan awk, ok.

Hari kemudian,

Boy: Sy syg awk. Tapi sikap awk semakin hari semakin berlainan.
Girl: Apa yang berlainan?
Boy: Awk suka marah-marah.
Girl: La, kecik hati ke pasal hal tadi? Xde apa lah. Lupa kan k?
Boy: Hm..dah mkn?
Girl: Dah.
Boy: Mkn apa?
Girl: Nasik. Ada ka org mkn batu?
Boy: Sy tnya je.

Hari sebelumnya,

Boy: Sy plan nak ke sana. Februari. Hujung bulan.
Girl: Dah confirm ke?
Boy: Dah. Tgl nk dptkan tiket je lg kt member tu.
Girl: Ayah ibu kasi ke?
Boy: Xjadik masalah. Nk jumpa awk.
Girl: Fine.
Boy: Fine je?
Girl: Nape?
Boy: Xde apa. Hm..


***

CINTA tak pernah meminta, ia sentiasa memberi.
CINTA membawa penderitaan, tp tak pernah bdendam, dan tak pernah membalas dendam.

Jika hati mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tiada disisi.

CINTA datang pada yang masih mempunyai harapan walaupun telah dikecewakan.
CINTA datang pada yang masih percaya, walaupun telah dikhianati.
CINTA datang pada yang masih ingin mencintai, walaupun telah disakiti.
CINTA datang pada yang mempunyai keberanian dan keyakinan utk mendapatkn kembali kepercayaan.

Sedih rasanya bila bertemu seseorang yg sangat bererti, tapi pada akhirnya menjadi tidak bererti & terpaksa membiarkannya pergi.

Hati ini sgt rindukan dia, dan bila difikirkan hati menjadi hancur.

Kadangkala kita tidak menghargai org yg mencintai kita sepenuh hati, sehinggalah kita kehilangannya.

Bercinta memang mudah. Utk dicintai jugak memang mudah. Tapi utk dicintai oleh org yg kita cintai itulah yang paling sukar diperoleh.

(dipetik dari sini)

***

Aku tahu entri kali ini agak-agak sengal dan berterabur. Aku pun main taram je tulis, pastu kopipes (copy and paste). Kepada sesapa nak baca, bacalah dan fikirlah. Aku malas nk kupas satu-satu pengertian dari ayat-ayat yang ada. Kepada yang malas nk baca, xpe. Aku tak kesah dan tak amik kesah untuk kesah kan kesah ngko. Ngerti?


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

0 komen:

Post a Comment